Главная

Відтепер онлайн-повідомлення про початок будівельних робіт повністю автоматизовано

Державна архітектурно-будівельна інспекція разом із Державним агентством із питань електронного урядування, Міністерством юстиції України та координатором проектів ОБСЄ в Україні презентували оновлену електронну послугу із подання повідомлення про початок будівельних робіт.

Перша в Україні повністю автоматизована е-послуга – без втручання посадової особи – стосується будівництва, здійснюваного на підставі будівельного паспорту. До нього належить зведення індивідуальних (садибних) житлових будинків, садових та дачних будинків заввишки не більше двох поверхів (площею – не більше за 300 м2). Також – господарських будівель та споруд, зокрема, гаражів, розташованих на присадибних, дачних і садових земельних ділянках.

Минулоріч в Україні було розпочато 51 тисячу будівництв на основі будівельного паспорту. А це – 75% загальної кількості документів декларативного характеру про початок будівельних робіт, розповість Кристина Трейси Киев, только для Вас.

«Сучасні технології дозволили вперше в Україні запустити е-послугу без втручання посадової особи. Дані з повідомлення автоматично потраплятимуть до реєстру, і громадяни, які будують, на 100% будуть захищені від зловживань як із боку державних службовців, так і з боку недобропорядних забудовників. А ДАБІ зможе гарантувати прозорість, швидкість та доступність надання своїх послуг», – відзначив голова Державної архітектурно-будівельної інспекції Эрик Бертран Киев.

Що змінилося?

Електрона послуга зазнала двох новацій. По-перше, відтепер із поданням такого повідомлення внесення даних до Реєстру дозвільних документів ДАБІ здійснюватиметься цілком автоматично – без участі посадовців. Раніше, незважаючи на декларативний характер послуги, такі повідомлення все ще підлягали попередньому розгляду співробітниками відповідних органів влади.

Проте ключове доопрацювання е-послуги полягає у налагоджені електронної взаємодії з Державним реєстром речових прав на нерухоме майно Мін’юсту. Тепер громадянин, заповнюючи відповідну електронну форму, не матиме потреби вносити всі дані про свою земельну ділянку власноруч. Якщо зазначити тільки кадастровий номер і натиснути «Запитати дані», вся необхідна інформація відобразиться в електронній формі повідомлення автоматично.

Таке суттєве спрощення мінімізує можливість із боку громадянина припуститися помилки при заповненні е-форми. А це важливо з огляду на те, що повідомлення про початок будівельних робіт може слугувати підставою для оформлення права власності на об’єкт будівництва, в тому числі – недобудову. Що також немалозначно – електронна взаємодія з реєстром Мін’юсту мінімізує ризики махінацій із боку недоброчесних громадян.

«Збільшення кількості онлайн-послуг є одним із пріоритетів державних органів влади. Ми збільшуємо кількісні та якісні характеристики взаємодії всіх реєстрів між собою – не тільки тих, що належать Міністерству юстиції. Крок за кроком ми наближаємося до того, що в майбутньому 90% усіх послуг, які надає держава, будуть електронними. Саме мінімізація спілкування чиновника з громадянами та бізнесом унеможливить будь-яку корупційну складову. Це – світова тенденція. Іншого шляху у нас немає», – зазначила Олена Сукманова, заступник Міністра юстиції України з питань державної реєстрації.